dimarts, d’abril 04, 2006

I si ens presentem?


El primer que fa qualsevol persona quan arriba a un lloc, és saludar i presentar-se. Em dic Jordi, encara que per aquí la majoria em diuen Pani. Aquest trimestre sóc afortunat de tenir un grup de nois i noies adolescents de 15 a 17 anys, alumnes, que he pogut veure que tenen algunes coses en comú, una d'elles és que no eren massa conscients de tot allò de bo que són capaces i capaços de fer, que és molt.
De moment ja els he "torturat" amb algunes sessions de dinàmica de grup. Alguns d'ells i elles ja m'han fet de pare i mare, com ja explicaran si els bé de gust. En el fons, i això ja ho van entenent, no és tant allò que fem, sinó perquè ho fem. La veritat és que és una classe que espero amb ganes sempre que puc i, encara que un dia pots està més cansat que un altre, la seva bona actitud i col·laboració m'ajuda a concentrar-me en allò que volem fer.
Algú pot pensar que això és massa maco... Bé, és que la realitat, ben compartida, és maca. Tanmateix no importa massa si és bonic o no, sinó si tot plegat ens ajudarà, sobretot a ells, a demostrar i mostrar tot allò de bo que tenen i que, massa sovint, amaguen sota la pell adolescent del descontent i la rebel·lia.
Bé, i ara us toca a vosaltres: Bere, Oriol, Igor, Víctor, Sandra, Alba, Fany, Daniel, Jorgito, Paula, Patricia, Campa, Tania, Cristian, Núria, Marta, Raúl, Arabel, Fran, Anna i Jaume.
Sí, al cap i a la fi: estem per vosaltres. Per cert, i vosaltres, què hi penseu? Podeu presentar-vos i explicar el que hem fet fins ara? Com ho heu vist? Què fem? Què sembla què fem? Què fem en realitat? Bé, massa preguntes potser, ja m'enrotllo de nou... Però és que escrivint els vostres noms he vist tantes respostes bones...
Bona tarda i benvingudes i benvinguts totes i tots.

16 comentaris:

Anònim ha dit...

Fa pocs dies que hem començat el crèdit i encara que no ho sembli he après molt. Hem fet moltes classes dinàmiques, és a dir, hem sortit moltes vegades a fer exercicis de posar-te en el lloc de l’altre i no només es divertir, sinó que també s’aprèn molt .
Pensava que aquest crèdit seria el típic de rotllo i de comentaris del que diuen els profes o del que es parla en les reunions del professorat, però no, hem baix equivoca.
Fa pocs dies que hem començat el crèdit i encara que no ho sembli he après molt. Hem fet moltes classes dinàmiques, és a dir, hem sortit moltes vegades a fer exercicis de posar-te en el lloc de l’altre i no només es divertir, sinó que també s’aprèn molt .
Pensava que aquest crèdit seria el típic de rotllo i de comentaris del que diuen els profes o del que es parla en les reunions del professorat, però no, hem baix equivoca.
També en aquest crèdit m’he donat compta de que moltes de les persones que som en aquest crèdit no som com la majoria de gent diu. He arribat a la conclusió de que mai hem de fer cas del que diuen i hem de demostrar el que som i perquè o som.

Anònim ha dit...

Ja portem unes setmanes fen aquest crèdit, no està gens malament, jo per part meva m’ho he passat molt bé participa n en les classes d’aquest crèdit. El principi pensava que no seria com les altres classes que seria diferent, però la gent que esta en aquest crèdit és molt simpàtica i es molt agradable. De moment lo millor de tot es quan tenim que fer alguna representació davant i ens ho pasem molt bé, despres ho comentem entre tots. Jo crec que les classes de cr`dit estan molt bé.

Anònim ha dit...

Ola soc un noi de 15 anys al qual la vida li a donat molts cops paro continuo endavant però no com jo volia. Jo pensava que la vida no servia de res però una de les coses que m’ha ensenyat aquet crèdit es saber a estimar i la vida es molt bonica per la gent que t’estima. Aquet crèdit m’ha servit per conèixer més be a tota aquesta gent que dia a dia conviu amb mi a l’escola i tot això gràcies al nostre professor de crèdit i que ens ha ensenyat a mirar al davant i que si tenim il•lusió podem fer-ho tot el que ens proposem. Les activitats lúdiques que fem no son nomes per gaudir d’una bona estona sinó que serveixen per perdre la vergonya, per conèixer les actituds de les persones, per veure com actuen les persones en algunes situacions, etc..La meva valoració es un 10 perquè gracies aquet crèdit jo avui puc parlar amb més gent perquè soc molt vergonyós. Jo pensava que era una persona molt diferent a les altres desde un punt de vista negatiu però fent a aquet crèdit e conegut a molta gent encantadora i m’ha ajudat a veure la vida amb uns altres ulls. GRACIES A TOTS.

Anònim ha dit...

Quan mi van posar aquest CV em pensava que seria per fer deures, però a lo millor això es millor perquè ens ensenya a comportar-nos . I a lo millor gràcies aquest crèdit li vaig de manar perdó a la Neus.
Pot ser ara el meu comportament a canviat, per aquest crèdit i ara em callo i no li dic lo que penso als professors .

Anònim ha dit...

Be…tinc 16 anys em dic Víctor i tinc que confessar que en tots els meus anys de col•legi
Mai havia vist una classe tan dinàmica com aquesta . No es pla ara de fer el pilota ni mol menys , qui m ‘ ho diria que tindria ganes de fer classe… el primer dia vaig veure tota la gent callada en Pani tope seriós i dic mare meva en quina classe m’he ficat.

Però no... ara em dono compte que aquesta classe te mol de potencial . Per no dir de la companyia que n’hi ha , el crèdit m’ha ajudat a conèixer a gent que abans pensava que no em cauria be... e conegut a fons a la Fany una noia tope sincera capaç de dir-te el que sent sense importar-hi la resposta , a en Jordi una persona tope bona que t’ajuda sempre que pot... en resum jo pensava que aquest crèdit seria avorrit , però al final es tot l’o contrari... et rius aprens... recomano aquest crèdit a tothom.

Anònim ha dit...

Bones soc el Jorge un dels alumnes de aquet crèdit. jo penso que aquet crèdit ans fa pensa de totes les situacions i aspectes que en Jordi ans fa interpreta en mix de la classe, això ans fa pensa i reacciona que la vida amb els pares no es tan fàcil per que ells fiquen normes i nosaltres les rebutgem com si fossin ofenses cap nosaltres. Per part del Jordi jo crec que esta fen un bona feina amb nosaltres. Ami les classe m’encanten per que si no surt un, surt un altre, sempre son mol gracioses per que la gen te vergonya de surti a la pissarra i es fiquen nerviosos, això jo crec que per el grup esta mol be perquè es compenetrem entre nosaltres i això crea confiances.

Anònim ha dit...

Jo em dic Ori i com ja sabeu vaig a la classe de C.V. Quan vaig arribar a aquet crèdit las primeres classe vaig estar una mica confós, ja que el primer dia ja varem començar fort, sortint al passadís fen una activitat per conèixer-nos. Som un grup que no ens agrada a cap a estudiar y això es nota a las nostres notes i en aquesta classe ja ens comencen a preparar pel futur fent una sèrie de activitats. Aquesta classe també entre tots ens donem ànims per intentar acabar el curs amb el graduat.

Anònim ha dit...

Jo penso de aquest crèdit que ma fet reflexionar en moltes coses que jo no sabia de tot el que hem parlar a mi m’agrada molt estar en aquest crèdit m’ho passo molt bé.
I també m’agrada perquè he conegut a persones que no coneixia ni havia parlat amb ells. Jo em dic Arabel tinc 16 anys soc nova aquest any a l’escola estic contenta de estar aquí amb els meus amics que vaig conèixer el primer dia d’escola jo creia que no m’agradaria aquesta escola per el canvi que vaig fer de barri però me equivocat ara se el que es i m’agrada molt i estic contenta d’estar aquí . El que hem fet fins ara ha sigut el sí i el no que el van fer al passadís, conèixer els diferents tipus de pares i l’últim que recordo que van fer de pare i mare. Jo tot el que hem fet esta bé perquè riem i ho passem bé. El que fem és aprendre coses que no sabien. El que fem en realitat doncs conèixer uns als altres millor.

Anònim ha dit...

Jo em dic Bereniç, però la majoria de gent em diu Bere. Crec que sóc molt afortunada de haver estat escollida per un dels crèdits més interessants d’aquest últim trimestre. Dic interessant, perquè potser és un dels crèdits en els que realment ens mostrem tal i com som fora del recinte escolar. Això es degut a que fem una sèrie d’activitats que ens fan comprendre perquè les fem i quin sentit tenen. És un crèdit especial per diverses qüestions. Una d’elles és el propi professor, ja que amb altres no faríem ni de bon tros les activitats que fem amb ell. Aquestes activitats consten per exemple de posar-se en la pell d’una altre persona o situació la qual anomenem empatia, l’estudi d’una piràmide del pensament, reflexionar sobre com ens veiem nosaltres mateixos i de com ens veuen els altres… Crec que apart de ser un crèdit molt entretingut és un crèdit en el que ens sentim tots i totes capacitats per poder donar el millor de nosaltres.

Anònim ha dit...

Jo sóc l’Anna i vaig entrar en aquest crèdit ja que pensava que em podria ajudar en algunes matèries de l’escola.
Però realment quan hi vaig començar vaig veure que no nava d’aquest plan; sinó que tratva de diferents maneres de veure les coses.. on la gent dona la seva opinió sense vergonya i on tots podem parlar tranquil•lament de les coses que ens toca aquell dia.
També el nostre professor ens fa fer representacions on moltes persones, com jo que ja hi he participat, fa que ens posem en el lloc d’altres , es a dir empatia.
Ens a fet fer representacions on ell era el fill i nosaltres els pares. A mi per exemple em va resultar difícil al principi, però sobre la marxa ja un s’hi va acostumant a la situació.
Em vist els diferís tipus de pares;autoritaris, indiferents… Però amb el Jordi(professor) em arribat a la conclusió de que tots els pares en alguns moments fan papers de tot tipus de pares.
Espero que en la resta de temps,dies,hores… que ens quedem podrem aprendre molt junts encara que tinguéssim diferents opinions.

Anònim ha dit...

Soc l'alumne de secundaria que vaig a la classe del Pani i penso que quan estic a aquesta classe em sento diferent que quan estic a les altres classes, no només per les activitats que fem que són molt divertides i entretingudes. L’ambient que hi ha a la classe és bastant bo ja que tots ens respectem els uns als altres.
Les dinàmiques de grup que fem són molt entretingudes. També les fem per conèixer-nos millor i poder fer les dinàmiques amb més ‘’soltura’’.
Ens serveixen també per perdre la vergonya davant dels professors...
Els alumnes que hi som en aquesta classe no som diferents a la resta d’alumnes que hi són a les altres classes.

Anònim ha dit...

En aquesta clase aprenem a respectar-nos a nosaltres mateixos y a la gent que ens estima .També aprenem a solucionar alguns problemes que ens pot passar algun cop en la nostra vida y per últim aprenem alguns valors que avui en dia són imprescindibles per trobar algun treball o altres.

Anònim ha dit...

Penso que esta molt bé que estiguin per nosaltres ja que crec que en certa manera ho necessitem. El treball que estan fen am nosaltres esta bastant treballat i correctament elaborat. Difícilment es podria fer millor ja que en la classe som bastants alumnes, menys dels habituals en una classe que no sigui crèdit variable, però els suficients perquè no es pugui utilitzar una estratègia concreta. Apart d’això crec que la dinàmica esta bé, perquè es una dinàmica mol flexible i ames els companys col•laboren, i que la gent del crèdit es un classe de gent amb la que es pot avançar i la classe es fa passatgera i entretinguda.

Anònim ha dit...

En aquesta classe fem coses que desprès poden servir per solucionar problemes a la vida.
Fins ara hem treballat coses com la sinceritat,la personalitat de les persones,com pensen els pares...A mes aquestes classe son molt divertides per que et rius a mansalva.

chis.

Anònim ha dit...

Ami personalment es una de les classes que mes m’agrada, em sento molt agust. En aquest crèdit treballem dinàmiques en grup .Les dinàmiques apreses també ens serveixen per conèixer-nos millor. Son coses que també et poden servir pel futur per perdre la vergonya .Els alumnes d’aquest crèdit també son llestos com els demes però tenen mes dificultats.

Anònim ha dit...

Hem dic Sandra, jo crec que el que portem fet en aquest crèdit ens fa reflexionar, sobre moltes coses d’ara i del “futur” que no el tenim molt llunyà.
Les classes són bastant divertides i el millor de tot es que ens serveix per a molt, tant les activitats com l’estona que tenim per pensar sobre el que hem fet i quasi bé sempre ens donem compte que la petita representació o exercici té molt a veure amb la realitat millor dit amb la nostre realitat.
Des de fora pot semblar que el que fem es jugar, però nosaltres sabem que no es així si no que, el que fem es saber afrontar els problemes i les situacions, pot ser de manera teatral però, el com es el que menys importància té el que importa de veritat es el contingut del que es vol dir o expressar.